Waarschuwingsplan

Wie wordt er ingeschakeld?

U bepaalt wie er gewaarschuwd wordt en in welke volgorde. Dit zal met u vastgelegd worden in een persoonlijk waarschuwingsplan. Naast het waarschuwen van bijvoorbeeld uw familie, buren of vrienden bieden wij u de optie om zich aan te sluiten op onze zorgcentrale. Onze zorgcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week paraat om u te helpen. Afhankelijk van de situatie wordt er een passende actie ondernomen.

Hoe wordt er gewaarschuwd?

Het SmarterCare seniorenalarm kan op twee manieren in werking treden en waarschuwen. Dit kan automatisch gebeuren, doordat er een potentiële hulpsituatie is gedetecteerd of doordat u een noodkop heeft ingedrukt, directe hulpinschakeling.

Bij een automatische hulpinschakeling treed het seniorenalarm als volgt in werking:

  1. Er wordt een luid geluid ten gehore gebracht in de woning. U weet hierdoor dat het seniorenalarm in werking is getreden en dat er hulp wordt ingeschakeld.
  2. Het seniorenalarm belt eerst naar uw eigen huistelefoon. Indien u in staat bent om de telefoon te beantwoorden dan krijgt u een vooraf ingesproken bericht te horen,"Dit is een HULPOPROEP van mevrouw de Wit". Het bericht sluit af met de keuze om de hulpinschakeling te beëindigen of voort te zetten. Zo behoudt U de controle over de hulpinschakeling.
  3. Indien u de telefoon niet beantwoord, dan zal automatisch het 1e waarschuwingscontact gebeld worden. Dit contact krijgt eveneens het vooraf ingesproken bericht te horen. Het bericht sluit af met optie om direct een spreek/-luisterverbinding tot stand te brengen, de hulpinschakeling te beëindigen of voort te zetten. Indien het 1e waarschuwingscontact de telefoon niet opneemt, dan wordt automatisch het volgende contact gebeld en zo verder. Dit proces blijft zich herhalen totdat de telefoon wordt beantwoord.

Bij een directe hulpinschakeling, via bijvoorbeeld een noodknop of trekkoord, treedt het seniorenalarm op bijna identieke wijze in werking als bij een automatische hulpinschakeling. Het enige verschil is dat u niet eerst op uw eigen huistelefoon wordt gebeld (stap 2). Er wordt zodoende een luid geluid ten gehore gebracht in de woning en vervolgens direct het 1e waarschuwingscontact gebeld.

Hulpoproep per sms of email ontvangen 

Het SmarterCare seniorenalarm heeft de optie om de hulpoproep ook per sms of email te verzenden. Dit is een extra functionaliteit en het seniorenalarm zal nog steeds iemand telefonisch waarschuwen om te garanderen dat uw hulpoproep wordt ontvangen.

 

Contact

Alltronics beveiliging B.V.
Hanespoordoorn 4
3068 ML Beveiligingsbedrijf Rotterdam

010 - 420 68 33

De zorgeloosheid van beveiliging